23.09.2014

HOME


Jeg har ikke hatt et hjem på over et og et halvt år. I den forstand at jeg ikke har sovet i min egen seng eller vært rundt mine egene ting. 
Har sovet i utallige fremmende senger, sovetog og båter i ulike byer og land. Noe kjent i Oslo og hjembyen min. Men det er så herlig og ha et sted som jeg kan kalle nettopp mitt hjem, som jeg selv har skapt. Og jeg er så fornøyd!
Denne byen og DK har jeg snakket om siden ungdomsskolen så sitter med en skikkelig godfølelse av endelig og være her.

Hjem er kanskje det fineste ordet jeg vet om. For meg har det to betydninger: hjem er hjembyen min hvor familien min bor og som alltid vil være der. 
Òg det er mitt hjem som er det stedet man velger å bosette seg, hvor man vil bygge opp et nettverk, et liv og få en trygghetsfølelse. For min del trenger det ikke og være der jeg har de nærmeste like rundt hjørne, for dem har man kjært uansett.



Jeg elsker og være på reisefot, men etter to uker her er det virkelig deilig og kunne si at jeg har funnet et hjem som kun er mitt (jah jeg skrev hjem enda en gang). Hjem, hjem, hjem! Rundt meg har jeg en masse minner, så får opp mange gode tilbakeblikk. Trenger bare setter foten innenfor dørstokken i leiligheten, for der har jeg nemlig satt noen puter oppi sofaen fra Waldemar Thranes gate i Oslo - hvor jeg hadde to turbulente, men veldig bra år.


> House by the Sea - Moddi
Denne sangen har jeg hørt på masse siden jeg først begynte og reise i slutten av desember i fjord, og er fremdeles ikke lei. Den er så fin!
Har inspirert meg til å ta med hjemme i hjerte så man alltid har det med seg.

Happy.


- C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar