08.02.2015

GLUTEN- OG MELKEFRIE VAFLER

Her sitter jeg med dagens andre kaffe og ute skinner sola. Snøen forsvant helt fra bakken i går og håper ikke den kommer tilbake heller. Ellers har jeg bestilt en svipptur hjemom før det blir et lite Oslo besøk i mars, og i påskeferien skal jeg på roadtrip rundt i Irland, som jeg gleder meg!!
Hatt så veldig lyst på vafler i lang tid og brunosten har stått uåpnet i kjøleskapet siden oktober, haha, så da var det på tide!





Vaffel oppskrift;

2 egg
2 ss sukrin
40 g glutenfri havregryn
10 g pofiber
1 ts fiberhusk
5 ss havremelk

Visp eggene og sukrinen luftig. Melgjør havregrynen i en foodprosessor, og vend alt inn i eggedosisen. La røra stå å svelle i en 10 min før man steker på svak varme. De kan virke litt tørre i og med at det ikke er noe smør i dem så viktig med ekstra mye syltetøy på mmm..


Med kaffe, fersk fløtemyseost og hjemmelaget syltetøy med bringebær fra hagen, aaah! 
God start på en søndag!


- C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar