10.02.2015

RAW KAKAO BALLS

Her sitter jeg med denne chiapuddingen som mellommåltid. Før jeg skal sette meg ned å lese! 


Yogaen for i dag er unnagjort, alltid så deilig å gjøre det på morgenen og får så mye bedre energi til resten av dagen. Pluss en god grunn til en tidlig start for meg som ellers foretrekker annet. Hatha Flow er ikke en veldig hard form, men med bevegelse, litt styrke, utstrekning, fokus på kroppens plassering på bakken og pusten. Jeg har ikke fått prøvd så veldig mange forskjellige, men dette er absloutt min favoritt! Instruktøren vi har er også helt suveren som gjør det hele til en veldig avslappende opplevelse. Sitter alltid igjen med en veldig rolig følelse resten av dagen!   


Jeg har vært litt inne i bakehjørnet i det siste og fått øynene opp for en del nye oppskrifter og blir alltid litt mer raskløs mot våren. Så i går lagde jeg sunne kakaokuler og de ble skummelt gode! De er helt rå og har masse supermat i seg. Selv om de er sunne fyller de søtsuget samtidlig som de gir kroppen masse godheter.


Raw kakaokuler oppskrift

2 kopper ferske dadler, uten sten
3/4 kopp mandler
3/4 kopp pecan nøtter (evt. valnøtter i stedet for)
2 ss chia frø
1 ss koksolje
1 ss hamp protein pulver
1 ss raw kakao pulver
1 ts agavesirup

Samme hva slags kopp man bruker så lenge man bruker samme til å måle hele oppskriften. Foodproser først nøttene til nesten mel, før man har resten oppi og kjører til at er en stor klump. Lag små kuler og plasser de først i 1 time i fryseren for å gjøre dem faste. Oppevares deretter i kjøleskapet i en lufttett oppevaring hvor de da kan stå opptil 3 uker. 


- C.

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar