12.02.2015

THOUGHTS

Her om dagen var det én som spurte meg om hvorfor jeg ville gå på universitet akkurat nå. Han er selv ute å reiser og utforsker verden. Han vet hvor glad jeg er i det, og at jeg ikke riktig helt finner motivasjonen til studiet jeg går på nå for det ikke er like interessant som jeg først trodde.
Og det var et veldig godt spørsmål og tok meg et par dager før jeg kunne svare på det, for hvorfor vil jeg studere akkurat nå?


For jeg visste helt klart at jeg ville studere nå, men ikke akkurat hvorfor. Og for meg er dette en utfordring til de grader. Komme inn i vaner, ha en fast dag, mer eller mindre dag inn og dag ut er noe jeg ikke har mye erfaring med og derfor ikke er god på. Men det er nettopp denne utfordringen jeg ønsker å ta nå, komme inn i vaner, kanskje ha et litt kjedelig liv, men lære å sette pris på de små tingene i hverdagen igjen. 
Lære å disiplinere meg selv og selvkontroll i forhold til det å studere og studiene generelt. Være mer inpuls og se mer av Norge, Danmark og Europa generelt. Disse årene betyr ikke at man trenger å slutte å reise, men ha litt kortere, nærmere destinasjoner. Har allerede hatt en roadtrip opp til Skagen, vært en helgetur i Køben og et par ganger hjem som tar overraskende lang tid. Irland og Oslo tur er bestilt i mars så jeg har noe å se frem til.


Jeg ønsker ikke å ha en crappy jobb akkurat nå, og siden jeg ikke aner hva jeg ønkser å jobbe med så vil jeg heller ha studiene som en type «jobb» for det er virkelig mye arbeid! Lærer meg en god studieteknikk og hvordan jeg lærer best selv om det er hardt. Og så klart er det hardt nettopp fordi det er høyrer utdannelse på et universitet - så er jo det man burde forvente. 


Dessuten liker jeg veldig godt å ha mitt eget hjem, bygge opp livet her som jeg vil og fokusere mer på å spise sundt og trene. Finne roen og en god, sunn balanse. Med yogaen, svømmer og jogger jeg også én gang i uka. Når jeg var ute å reiste søkte jeg alltid noe mer, ville alltid se eller oppleve mer, fikk liksom aldri nok - og selv om jeg var på de mest fantastiske steder ønsket jeg at jeg var et annet sted. Jeg vil så klart oppleve masse mer og reise er fremdeles noe jeg brenner for. Men få bena ned på bakken igjen, ikke stresse med å rekke neste fly eller buss, om alt er husket og pakket ned i ryggsekken. Vil virkelig kjenne på det å savne å reise før jeg drar på en lang reise igjen.  


Studentmiljø er noe annet jeg ikke ville vært foruten nå, lærer masse om meg selv, utfordre meg selv sosialt og møter mye spennede, internasjonale studenter fra overalt. Som jeg har skrevet om tidligere handler mye om å bygge et nytt hjem i en ny by og nytt land faktisk!
En bachelor er også noe man har for resten av livet og spesielt i Norge gir det gode fordeler. 
Akkurat nå er det denne livsstilen jeg ønsker å ha og som føles riktig for meg. 



- C.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar