29.10.2014

MARKBLOMSTER

Den siste uka har sust forbi, vært fullstappet med sosialt samvær så de to siste dagene nå har jeg virkelig merket mangelen på søvn fra de siste ukene.. 
Så virkelig fått slappet av, sovet masse og hatt litt etterlengtet alenetid. Kroppen hang så vidt med på å få levert inn matteoppgaven i går og ble derfor ikke noe Studenterhus på meg. Sov bort halve dagen, og satt ute i sola noen timer på balkongen med musikk på ørene og x-antall tekopper. Trengtes, men gjør også til at jeg har ekstra lesning å ta igjen i dag. Dagen min har akkurat startet, fem timer etter den egenlig burde, men prøver å la vær og stresse - det hjelper aldri uansett. Minne meg selv på å trekke inn puseten ekstra dypt og koke meg en kopp te før jeg begynner lesingen gjør det hele en smule lettere.



Disse blomstene kjøpte jeg med meg hjem like før Ane kom på torsdag, og hatt noen virkelig koselige dager. Pratet til langt på natt hver dag og fått shoppet (litt for mye for min del). Spilt kort i timesvis. Drukket masse god øl. Hun fikk møte litt av godgjengen både på Oktober festen på fredag og kosekveld slash spillkveld her på lørdag. Så godt å se henne igjen og fått catchet up på masse.


Blomstene minner meg om markblomster og derfor sommer, selv om jeg har gledet meg til høsten siden mai fordi jeg har hatt sommer fra sent i desember i fjord. Så er det litt surt å måtte slenge på seg den ekstra jakka før man går ut, men er langt mildere enn i Norge så skal ikke klage for mye.



I dag står lese, lese, lese på planen, få vasket litt i leiligheten og kanskje få til et besøk av Malene. Går alltid altfor lang tid mellom gangene jeg får sett henne, typ tre uker siden nå..

Begynt å planlegge hjemreisen alt. Jobbvaktene er i boks. Får akkurat skvist inn en Oslotur på et par netter. Julegavene har jeg begynt å kjøpe inn, for at det ikke skal bli for mye stress rundt juletider. Så jeg kan nyte de to ukene jeg får hjemme før jeg må tilbake til Aarhus for eksamener. Fikk akkurat vite de i dag, uke 2 og 3 - juletiden blir derfor også eksamenstid. Jeg grugleder meg veldig til å komme hjem. Gleder meg til å se alle kjære igjen, kose meg med julemat og julekaker, men to uker kan også veldig fort bli for lenge.. Juletider tilsier at alle kommer hjem. Det vil også komme en del tryner innom jobben jeg ikke vil se, men det er noe jeg bare får ta som det kommer. Jeg har allerede planlagt alt for mye i alt for lang tid i forveien igjen..  

> Crown the Pines - S. Carey


- C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar