18.11.2014

SHARON

Jeg har hatt en lite produktiv helg, en del sosialt, men ellers litt etterlengtet avslapping! På lørdagen var vi først å så Happiness i sammenheng med filmfestivalen her, utrolig vakker film fra Bhutan - et land som står høyt på topplista mi. Så videre til Movember party i kollegiummet til en kompis, før vi dro ut for å danse. Ikke følt meg helt på topp i det siste, men alltid deilig å komme seg litt ut. I dag har jeg fått gjort ferdig alle julekortene og noen kommende bursdagskort - tar alltid lenger tid enn forventet! Skal sende et allerede i morgen og få gjort litt ærend i byen, trenger desperat litt mat i hus.. Levd på pasta og poteter de siste dagene..


Dessuten har jeg laget en liten avtale med meg selv om å ikke spise noe sukker før jeg drar hjem til jul 14. desember. Så langt so good. Klart det fint denne helgen, utenom noen øl, men det er det eneste jeg har gitt meg lov til i helgene. Jeg har den dårlig uvanen med at når jeg først forbyr meg noe så det kun det jeg vil ha..Ikke tenkt på noe annet enn sjokolade den siste uka, haha. 



Så skal få kjøpt inn masse frukt,og sundt godt som nøtter og annen sunn snacks. I morgen skal jeg melde meg på yoga som skal bli godt for kropp og sjel - er stiv, føler meg blubbete og stresset hele tiden. Har prøvd det noen ganger, og hadde noen veldig gode opplevelser med det i Asia så skal i hvert fall få sjekket det ut her også. Studenterlivet kjennes på hele kroppen, uten jobb eller trening går det fort nedover og altfor mye sittende stille.


Noe jeg liker godt med denne årstiden når jeg først er inne på mat er sharon frukt og granateple, momset det de siste ukene og får ikke nok! Veldig godt kombinert sammen også! Òg snart er det mandarintid, mmm! Ellers har det gått en del i oppvarmet bringebær med havregryn, hirseflak, chiafrø og rismelk. Prøver å ikke få i meg for mye melk og mel også for kjenner så godt forkjellen på kroppen, jeg er vel tolerant mot begge. Så skal få laget et reelt nyttårsforsett etter juletiden, så klart, da skal alt nytes. Bestemammas julebakst og julemat kan jeg godt slite litt for i et par uker - så verdt det. 


- C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar